Stant Büyüklüğü

Stant büyüklüğüne bakılmaksızın üç temel alanda düzenlenir.

SUNUM ALANI

Fuara katılış amacı ve sergilenecek ürünlerin miktarı ve cinsi bu konudaki alan ihtiyacını belirler, ancak stand alanı ziyaretçilerin ürünleri rahatça inceleyebileceği genişlikte olmalıdır. Ürünlerle ilgili panolar veya yapılacak video sunumları gibi malzeme ve faaliyetler de bu alanın kapsamı içindedir.

GÖRÜŞME ALANI

Ürünün ve yapılacak görüşmelerin niteliğine göre açık veya kapalı mekanlardan oluşabilen bu alan, fuarın akışı içinde rahat bir ortam sağlamalıdır. Ayrıca ziyaretçilere hızlı bilgi akışını sağlayabilmek amacıyla oluşturulacak bir enformasyon masası ve ikramlar için bir bar gibi bölümler de ihtiyaca göre hesaba katılmalıdır.

HİZMET ALANI

Kişisel eşyaların konulabileceği bir kapalı bölüm, promosyon ürünlerinin veya stoklanacak malzemenin saklanacağı bir depo, sakin ortamda yapılması gereken görüşmeler için bir küçük ofis, içeceklerin konulacağı bir buzdolabı gibi unsurlar da göz önünde bulundurulmalıdır.

Bu alanların toplamı stant alanını verir. Fuarın amacına ve ürünün özelliklerine göre bu alanlar hesaplanmalı ve ihtiyaç duyulan stand alanı tespit edilmelidir.