Fuar standı firmanın kartviziti gibidir. Büyüklüğü ve tasarımı ile ürün kimliğini ve firmanın önemini yansıtır. Dolayısıyla mümkün olduğu kadar kusursuz olmalı, ziyaretçinin bütün duyularına hitap etmelidir.

 

Fuar Standı;

  • Abartılı olmadan etkileyici olabilir.
  • Fakir görünmeden mütevazi olabilir.
  • Göz alıcı olmadan davetkar olabilir.
  • İtici olmadan ürünü ön plana çıkarabilir.
  • Panayır görüntüsü vermeden faaliyet merkezi olabilir.

Standın verimli kullanımını sağlamak, fuardan azami verimi alabilmek için fuar esnasındaki Stant konseptini çok iyi hazırlamak gerekir.

 

Bu amaçla stant ile ilgili planlanması ve uygulanması gereken ana başlıkları şöyle özetleyebiliriz;

  • Stant Büyüklüğü, Cinsi, Yeri
  • Tasarımı Donanımı
  • Ürün Yelpazesi
  • Teknik Donanımı
  • Standın Hazırlanması ve Toplanması
  • Standın İşletilmesi ve Organizasyonu